Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017

Δεν έχω λόγο να "ντραπώ" για την καταγωγή μου!!!

Γράφει η Δήμητρα Τράκα




Με αφορμή τη δημοσίευση μιας καλής φίλης την τελευταία εβδομάδα, με την οποία έδωσε μια πολύ σωστή απάντηση, σε κάποιον που της είπε ότι δεν χρειάζεται να αναφέρει την καταγωγή της συνεχώς, διότι είναι δημόσιο πρόσωπο που προσφέρει κοινωνικό έργο, "άναψαν και τα δικά μου λαμπάκια" και θέλησα να μοιραστώ μαζί σας τις σκέψεις μου για μία ακόμη φορά φίλοι μου.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη, όπου ζω μέχρι και σήμερα. Οι γονείς μου κατάγονται από ένα χωριό που λέγεται Ξυλούπολη, λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη. Οι παππούδες μου πολέμησαν κι έδωσαν τη ζωή τους στους αγώνες που δόθηκαν για να είμαι εγώ σήμερα ελεύθερη και ν' απολαμβάνω όσα δεν θα μου επέτρεπε ίσως ένας κατακτητής.
Δεν σας παρέθεσα το βιογραφικό μου για να μάθετε τις ρίζες μου, ούτε για ν' αποδείξω κάτι περισσότερο από ό, τι έχει ν' αποδείξει μια κλασική ελληνική οικογένεια. Θέλω απλώς να θυμίσω σε όλους μας, ότι δεν έχουμε κανέναν λόγο να ντρεπόμαστε για την καταγωγή μας.
Και σας το λέω εγώ, που είμαι πολύ περήφανη για τους προγόνους μου και το χωριό μου, όπου έζησα τα πιο όμορφα και ανέμελα χρόνια της ζωής μου και παρ' όλα αυτά, κάποια στιγμή, για λόγους καθαρά πολιτικούς, μου κόλλησαν τη ταμπέλα "ξένη", όταν το όνομά μου έπεσε στο τραπέζι παραμονές δημοτικών εκλογών πριν μερικά χρόνια. Δεν πτοήθηκα. Ας αγαπήσουν όλοι αυτοί οι κύριοι, που δεν τους συνέφερε η παρουσία μου, διότι δεν εξυπηρέτησα και ούτε σκοπεύω να εξυπηρετήσω πολιτικά συμφέροντα, παρά μόνο τα συμφέροντα και τα δικαιώματα των συγχωριανών μου, όσο αγαπάω εγώ τον τόπο που έδωσε ζωή στα παιδικά μου χρόνια και σε όλα τα μετέπειτα καλοκαίρια κι ας έχουν το σθένος να σταθούν επάξια στις προσδοκίες των ψηφοφόρων τους κι ας παραμείνω μια "ξένη",  που τους βολεύει μια χαρά που πληρώνω όλα τα δημοτικά τέλη, αλλά τουλάχιστον ξέρω ν' απολαμβάνω σαββατοκύριακα και διακοπές σ' ένα σπίτι που μαζεύει όλη την οικογένεια με κάθε ευκαιρία.
Γιατί λοιπόν να ντρέπομαι; Επειδή είμαι Ελληνίδα; Επειδή μετά από το πέρασμα τόσων κατακτητών, παραμένει ακόμα όρθια; Επειδή δεν δέχτηκε κανένα ζυγό στο σβέρκο του ο λαός μου; Επειδή η ελληνική οικογένεια κρατά ακόμα καλά γερούς τους δεσμούς της και δεν αφήνει τα παιδιά της έρμαια των περιστάσεων;
Είναι ντροπή για την ελληνική οικογένεια που ακόμα επιμένει να μαζεύει στο κυριακάτικο τραπέζι της όλα τα μέλη της; Έτσι έμαθε από τους προγόνους της, που κάποτε με χίλιες δυο δυσκολίες μαζεύονταν και μοίραζαν στα δέκα μία μπουκιά ψωμί, αρκεί να ήταν όλοι παρόντες. Μαζί γιόρταζαν κι εξακολουθούν να γιορτάζουν Χριστούγεννα και Πάσχα, όλες τις Εθνικές εορτές, ονομαστικές εορτές και γενέθλια.
Ποιος είναι αυτός που δεν θα τρέξει να κρυφτεί με την πρώτη δυσκολία κάτω από τις φτερούγες της οικογένειάς του; Ποιος δεν θα τρέξει να μοιραστεί με τους δικούς του τις χαρές της ζωής; Ποιος δεν θα μαλώσει και δεν θα φιλιώσει σε την ίδια στιγμή μ' εκείνους που τον ανάστησαν, γιατί εκείνοι μόνο ξέρουν να συγχωρούν τα πάντα; Ποιος δεν θ' αναζητήσει τον αδερφό ή την αδερφή οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, μόνο και μόνο για ν' ακούσει τη φωνή του; Μόνο ο Έλληνας ξέρει καλά τι σημαίνουν οι ρίζες του και ο ιερός θεσμός της οικογένειας που είναι αναπόσπαστο κομμάτι αυτής!
Τώρα φυσικά, θα γυρίσεις και θα μου πεις, καλά είναι δυνατόν να είσαι περήφανη για την καταγωγή σου όταν βλέπεις τη χώρα σου να καταρρέει τα τελευταία χρόνια και κανένας δεν δίνει δεκάρα για τίποτα; Περήφανη είμαι για τους Έλληνες και όχι για εκείνους που οικειοποιήθηκαν απλώς μια καταγωγή κι εκμεταλλεύονται την εξουσία τους, προσπαθώντας να βουλιάξουν μια χώρα που δεν φοβήθηκε σκλαβιά, αλλά καταρρέει από τη χαρτούρα και τις ιδιοτελείς συμφωνίες που κάνουν οι κατά καιρούς πρόσκαιροι και ανίκανοι ηγέτες της.
Αρνούμαι να δεχτώ τις μοντέρνες αλλαγές που θέλουν να φέρουν σε ένα κράτος, παραποιώντας την ιστορία του, διαγράφοντας τη θρησκεία του και παραγράφοντας ήθη κι έθιμα που έρχονταν από τα βάθη των αιώνων κι αποδεικνύουν τις ρίζες ενός ολόκληρου λαού!
Δεν παύω όμως να ελπίζω, ότι η Ελληνική ψυχή μέσα από την παραδοσιακή Ελληνική οικογένεια, θα κρατήσει για πάντα ζωντανά όλα όσα χαρακτηρίζουν αυτόν τον ταλαίπωρο λαό, που δεν έσκυψε ποτέ το κεφάλι και με οδηγό την μακραίωνη ιστορία του, υψώνοντας περήφανα πάντα το εθνικό μας σύμβολο που κυματίζει στις καρδιές μας και χαράζοντας νοερά το σημείο του σταυρού στο στήθος, θα συνεχίσουμε να βηματίζουμε περήφανα, γράφοντας καινούργιες σελίδες στο βιβλίο της ιστορίας της Ελλάδας!!!  

1 σχόλιο:

  1. Συγχαρητήρια!!!!Πολύ όμορφη αναφορά στην αλήθεια της Ελληνικής οικογένειας........

    ΑπάντησηΔιαγραφή